Östhammars Gymnastikförening
Välkommen till vår sida

Östhammars Gymnastikförening

ÖGF, bildades 1935. Föreningen har därefter förändrat inriktning i takt med tiden. Idag erbjuder vi Barngymnastik och Truppgymnastik.

Verksamhetsidé

ÖGF ska bedriva rolig, allsidig och utvecklande motorisk träning med möjlighet för alla att lära grunderna i teknik, dans och styrka.

ÖGF ska ge barn, ungdomar och vuxna god fysik och bra förutsättningar till fortsatt idrottande.

ÖGF ska genom gymnastiken främja gymnasternas personliga utveckling.

ÖGF erbjuder familje-, barn- och truppgymnastik på olika nivåer.

ÖGF ska sträva efter att tävla på region- och riksnivå med sikte på placering på övre halvan bland deltagarna.

ÖGF utbildar alla ledare till rätt kompetens för sin grupp.

ÖGF siktar mot att öka antalet medlemmar varje år.

ÖGF ska ha en sund ekonomi i balans.

Värdegrund

ÖGF värnar om allas lika värde.

ÖGF strävar efter att bereda plats för barn och ungdomar som själva vill träna gymnastik.

ÖGF är lyhörda för individuella behov och erbjuder flytt mellan grupperna.

ÖGF fostrar barn och ungdomar till goda och respektfulla kamrater.

Att tänka på....

Tänk på att du ska komma i tid och vara ombytt när träningen börjar.

Lämplig klädsel är gymnastikdräkt alternativt T-shirt, tights eller mjukisbyxor. Barfota eller tunna skor.

Långt hår ska vara uppsatt och inga smycken.

Ta med vattenflaska och ev. frukt. Aldrig sötsaker eller tuggummi.

Ingen användning av mobiltelefon av gymnasten under träningspasset.

Dusch och omklädningsrum finns i entréplanet.

Föräldrar stannar i omklädningsrum eller salen tills ledarna tar över. Förbjudet att klättra i ribbstolarna.

Behöver någon förälder vara med gymnasten under träningen, ska förälder komma överens med ledarna om detta och vara ombytt i träningskläder.